غدیریان

اولین شراره های آتش کین دشمن در کناره غدیر تولد یافت.

غدیریان

اولین شراره های آتش کین دشمن در کناره غدیر تولد یافت.

Image Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/
غدیریان

آن زمان که علی (ع) بر ساقه بازوان پیامبر شکفت، دانه های خشم در خاک دل دشمن، سرباز کرد.
پیامبر، شاید سخن تازه ای نگفت، سرّ مکنونی را فاش نکرد و راز سر به مهری را نگشود.
آنچه را که به رمز و کنایه در اینجا و آنجا فرموده بود با جامهای شفاف صراحت به گوش تک تک مردمان ریخت، همه مردمان.
و این برای دشمن سنگین بود و شکننده.
ممکن بود«انت منّی بمنرلة هرون من موسی الا انّه لانبی بعدی» را که همه کس نشنیده بود، به تعبیری دیگرگونه قلب کرد.

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۳
مرداد

اجداد سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت آدم(ع)

نسب امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت آدم(ع) به این شرح است:الحسن بن علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف بن قصى بن کلاب

اجداد سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت آدم(ع)

نسب امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت آدم(ع) به این شرح است:

الحسن بن علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف بن قصى بن کلاب بن مرة بن کعب بن لوى بن غالب بن فهر بن مالک بن نضر بن کنانه بن خزیمة بن مدرکه بن الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان بن اود بن یسع بن سلامان بن نبت بن حمل بن قیدار بن اسمعیل بن ابراهیم بن تارخ بن تاحور بن شاروح بن اورغو (هود نبى ) بن فالغ بن عامر بن شالح بن ارفحشد بن سام بن نوح بن مالک بن متوشلح بن اخنوخ (ادریس نبى ) بن بارض بن مهلائیل بن قینان بن انوش بن شیث بن آدم صلوات اللّه علیهم اجمعین .

منبع :  سایت رسمی کنگره 

  • مریم سادات خطیبی
۲۲
مرداد

شریعتی: اگر صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام اثری باقی نمی ماند

جلسه دوم کمسیون سیره فردی و خانوادگی امام حسن(ع) پیش از ظهر دیروز دوشنبه ـ 2 تیرماه ـ در مجتمع آدینه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ جلسه دوم کمسیون سیره فردی و خانوادگی امام حسن(ع) پیش از ظهر دیروز دوشنبه ـ 2 تیرماه ـ در مجتمع آدینه برگزار شد.

«حسین الدیرانی» از کشور استرالیا که با مقاله «الإمام الحسن (ع)؛ ظلمه أعداؤه و ظلمه التاریخ و المورّخون» در کنگره سبط النبی(ص) شرکت کرده است بعد از قرائت اشعاری در وصف امام حسن(ع) گفت: اکثر صحابه امام حسن(ع) به خاطر دنیا به طرف معاویه رفتند و امام حسن(ع) مجبور به صلح شدند و صلح برای ایشان از شهادت سخت تر بود.

  • مریم سادات خطیبی
۰۴
مرداد

صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه به عنوان قله اقدامات سیاسی حضرت که در نهایت مظلومیت در تاریخ اقتدار ولایت را به رخ می کشد، همواره از سوی شخصیت های مختلفی مورد کنکاش قرار گرفته است. در کلام حاضر این واقعه را از منظر نگاه شهید مطهری (ره) بررسی می کنیم.
به گزارش پایگاه اینترنتی شهید مطهری به نقل از آوینی، به طور کلى - و هم تاریخ اسلام نشان مى دهد - که براى امام و پیشواى مسلمین ، در یک شرایط خاصى جایز است - و احیانا لازم و واجب است - که قرار داد صلح امضاء کند ، همچنان که پیغمبر اکرم رسما این کار را در موارد مختلف انجام داد ، هم با اهل کتاب در یک مواقع معینى قرار داد صلح امضا کرد و هم حتى با مشرکین قرار داد صلح امضا کرد ، و در مواقعى هم البته مى جنگید . و بعد ، از فقه اسلامى کلیاتى ذکر کردم و به اصطلاح استحسان عقلى عرض کردیم که این مطلب معقول نیست که بگوییم یک دین یا یک سیستم ( هر چه مى خواهید اسمش را بگذارید ) اگر قانون جنگ را مجاز مى داند معنایش این است که آن را در تمام شرایط لازم مى داند و در هیچ شرایطى صلح و به اصطلاح همزیستى ، یعنى متارکه جنگ را جایز نمى داند ، کما این که نقطه مقابلش هم غلط است که یک کسى بگوید اساسا ما دشمن جنگ هستیم به طور کلى و طرفدار صلح هستیم به طور کلى . اى بسا جنگها که مقدمه صلحِ کاملتر است و اى بسا صلحها که زمینه را براى یک جنگ پیروزمندانه ، بهتر فراهم مى کند .
  • مریم سادات خطیبی