خلبان عراقی

خلبان عراقی

خلبان عراقی

در منطقه ی عملیاتی شرهانی هواپیماهای عراقی  بعضی روزها خیلی اذیت می کرد ند  یک روز ساعت یازده صبح پدافند ضد هوایی ارتش دلاور ایران  یکی از هواپیما ها را سرنگون کرد هواپیما آتش گرفت و با فاصله ی زیادی از ما سقوط کرد .گروهبانیکم  رضا نمایی و (شهید محمد اسماعیلی ) که از درجه داران  خیلی  شاد و چابک لشکر ذوالفقار بودند  سوار جیپ کا ام شدند و برای آوردن خلبان آن هواپیما به طرف محل سقوط رفتند .

چون فاصله ی محل استقرار شهید محمد اسماعیلی و رضا نمایی با ما زیاد بود در جریان چگونگی کارشون قرار نگرفتم  تا اینکه ساعت 4 بعد از ظهر شهید اسماعیلی همان جیب را دنبال من فرستاد و به راننده گفته بود  به احمد آقا بگو اگر دوست داری خلبان اسیر عراقی رو ببینی به سنگر ما بیا .

من هم  از خدا خواسته بلند شدم سوار جیپ شدم و رفتم طرف گروهان شهید اسماعیلی  اینا . وقتی رسیدم محمد دم در سنگرشان ایستاده بود و یک نفر  سرباز مسلح را هم برای نگهبانی  در سنگر  گذاشته بود .

سلام و احوالپرسی که کردم . محمد گفت : خلبانه داخل سنگرهست  برو داخل  . پرسیدم رضا کجاست ؟ گفت : هر جا باشه الان میاد .  سرباز مسلح به احترام پایی جفت کرد و من  پتویی که جلوی سنگر  زده شده بود را کنار زدم و داخل شدم .

شهید اسماعیلی هم پشت سرم داخل شد . داخل  سنگر خلبان روی همان صندلی هواپیما که با آن اجکت کرده بود نشسته بود و یک عینک دودی به چشماش زده بود وقتی داخل شدم خلبان برگشت و منو نگاه  کرد . رفتم طرفش گفتم عوضی می دونی چند نفر رو تو این منطقه شهید کردی ؟ مشتم رو بالا آوردم که داغ دلم را خالی کنم که به یکباره  هر دو زدند زیر خنده . من هاج و واج مونده بودم که جریان چیه ! دیدم خلبان که همان رضا نمایی بود عینک رو از جلوی چشماش برداشت و با اون لهجه ی شیرین ملایریش گفت : کوره ماخواسی بکشیم . (بابا می خواستی من را بکشی )

من که جا خورده بودم چهره ی شهید اسماعیلی رو که از زور خنده قرمز شده بود نگاه کردم و گفتم مارو دست انداختید ؟ خلبان کجاست ؟

بعد رضا از روی همون صندلی  بلند شد و گفت : زحمت  پیدا کردن خلبان و آوردن او را ما کشیدیم ولی بچه های حفاظت اطلاعات  لشکر نذاشتن نیم ساعت پیشمون بمونه فقط این صندلی وکلاه و عینک  نصیب ما شد .

 رفتم رو صندلی به جای رضا نشستم و خود بخود کلمات عربی بلغور کردم.

براستی این دونفر بمب خنده و روحیه بودند توی جبهه . یاد شهید محمد اسماعیلی گرامی باد .                                                                         احمد یوسفی

۳ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

عطاملک | قرارگاه سایبری

۰۶ آذر ۰۲ ، ۰۸:۴۴

سلام

میتوانید تولیدات خودتان را در شبکه اجتماعی ویترین نیز منتشر کنید

در حال حاضز نام کاربریتان ازاد و قابل ثبت است

با سپاس

پاسخ:

۷ آذر ۰۲، ۰۲:۵۹
متشکرم

خیلی جالب . تشکر و روح شهید شاد 

پاسخ:

۱۵ آذر ۰۲، ۰۳:۴۸
سپاس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارتش دلاور ایران

فراخوان اولین جشنواره فضای مجازی ارتش جمهوری اسلامی ایران
فراخوان اولین جشنواره فضای مجازی ارتش جمهوری اسلامی ایران
به منظور ارتقا کیفی و کمی فعالیت‌های جهادی و فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی، و تقویت و استعدادیابی نیروهای علاقه‌مند و فعال در این حوزه، اولین جشنواره تولیدات فضای مجازی"جهت" (جهاد همگانی تبیین) برگزار می گردد.
این جشنواره ویژه تولیدات و فعالان فضای مجازی با محورها و موضوعات زیر تعریف گردیده است:
ارتش و امامین انقلاب
ارتش و معنویت
ارتش، دفاع مقدس و فرهنگ شهادت‌طلبی
ارتش، اقتدار و امیدآفرینی
ارتش و حفظ تمامیت ارضی
ارتش و مقابله با تروریسم
ارتش و مردم‌یاری
سرمایه اجتماعی ارتش
ارتش و مهارت‌افزایی
ارتش، خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی
این رویداد برای نخستین بار در پاییز 1402 و در 5 بخش اصلی به شرح زیر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی گردیده، و پذیرای کلیه متقاضیان واجد شرایط اعم از پرسنل پایور و اعضای خانواده ایشان، روحانیون شاغل در ارتش، پرسنل وظیفه و کلیه علاقمندان به ارتش می باشد:
الف) مدیریت و راهبری فعال رسانه (شامل صفحات و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی)
ب) تولید محتوا در فضای مجازی (محتوای ویدئویی، تصویری، صوتی و متنی )
ج) شبکه‌سازی و کنش‌گری در فضای مجازی
د) ساخت نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی
کلیه متقاضیان می توانند جهت شرکت در بخش‌های رقابتی جشنواره از طریق لینک اینترنتی ثبت نام جشنواره جهت اقدام نمایند.
اطلاعیه‌های بعدی این جشنواره را می‌توانید از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش (aja.ir) و صفحات جشنواره جهت در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه 1402 می‌باشد.
لینک فرم ثبت نام جشنواره تولیدات فضای مجازی :

https://survey.porsline.ir/s/K923tS8f

آخرین مطلب
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی